regn och hagel = rolig rast!

Som sagt, den sista rasten igår var vääldigt rolig!

Först regnade det nästan inget, och en kompis till mig sa "Vad skönt, det regnar inte!"
Men efter ett tag regnade det lite, sen mer och mer. Till slut HAGLADE det!
Vissa gick in, men jag och några fler kompisar ville stanna ute.
En kompis satte sig ner på huk med sitt paraply framför sig för att skydda sig mot haglet. Jag satte mig också där för att få lite skydd. Min andra kompis kom gående mot mig och det såg så roligt ut för hon var så blöt!
Efter att jag suttit bakom/under paraplyet ett tag så blev mitt ena byxben blött och jag gick och ställde mig med ryggen mot haglet.
Då kom istället allt på min rumpa och baksidan av mina ben!
Sedan sprang vi in och alla var blöta. Hela mina byxor var blöta och min jacka var också "gaaanska" blöt.
Vi hade bild de två sista lektionerna efter rasten, och det gick knappt att sitta ner, stolen blev blöt!
Hahaha det var jätteroligt.
Precis innan vi skulle sluta för dagen så ösregnade det igen, men när vi kom ut så var det sol.
Jättekonstigt väder, aprilvädret verkar komma nu.

Efter skolan visade ett par kompisar mig vad mycket hagel det låg på ett ställe:

#1 - - Perla:

haha, jag & ludde var ju dom ända som trivdes yte när det haglade:P



BÄSTA RASET EVER!:D

#2 - - Laura:

Bästa rasten! xD

#3 - - Sara:

Mohahahah! x)<3