om dagen då sommarlovet kom

så kom skolavslutningsdagen. den som vi länge längtat till, men ändå inte ville skulle komma. men det gjorde den ändå, förstås. min duktiga och fina vän Vilma uppträdde på avslutningen.
min ensemble uppträdde vi också, med en jazzversion av låten "please don't stop the music." det var så väldans roligt att vi ville göra om det igen och igen.
eftersom min klass även var med i kören fick vi närvara vid treornas avslutning, och vilken hejdundrandes stämning det var! alla studenter var jublande, sprudlande glada och lyckliga.
när den sista avslutningen var över gick vi ner till stan för att kika lite på alla flak.
sedan köpte vi med oss fika och satte oss i stadsparken för att fira sommarlovets ankomst. så fina människor!
därefter gick jag och några vänner och kikade på matmarknaden som pågick på stora torget.
sedan påbörjades vår gratta-studenter-turné. vi hann med sammanlagt nio stycken.
några av de glada och fina studenterna.
det bjöds på en massa gott.
på kvällen, hos den sista studenten, passade vi på att åka med på en liten tur med denna fina bil.
finfin dag som jag delade med bl.a. den här pinglan!