en termin på LOBC

första terminen på bibelskolan har nu passerat och det känns som vanligt helt galet att tiden går så fort. dessa månader har varit helt fantastiska, sjukt jobbiga, överväldigande och roliga. när jag flyttade upp var jag ganska beredd på en jobbig höst, eftersom alla säger att hösten på bibelskolan är tung, då Gud verkligen arbetar med en och river ner de murar som man själv byggt upp. det har varit tufft och vissa veckor har varit som att gå i en dimma, men samtidigt har jag varit så sjukt tacksam och glad för livet och alla överraskningar som Gud gett mig. jag och min roomie Ida stod i köket härom dagen och ba "asså vi är så tacksamma, vi är inte ens värda allt detta." Gud är så god och jag hade aldrig kunnat föreställa mig hur bra denna hösten blev. det största som hänt för mig är nog att Bibeln har blivit så levande, jag har börjat förstå på riktigt vad saker verkligen betyder och handlar om, och jag har verkligen fått erfara Guds kärlek och omsorg. jag rekommenderar verkligen varje kristen människa att gå bibelskola, det förvandlar verkligen ens liv.