en midsommar

midsommar var ju ett tag sen. men jag spenderade den med ett gäng mycket bra personer så tycker det är värt att berätta om, trots att det nästan var tre månader sen.
dagen började med ett besök på ICA där vi inhandlade mat och rosor. ja, vi fuskade lite. sedan plockade vi blommor och slog oss ner för att börja binda våra huvudbonader.
dagen fortsatte i jordgubbslandet. min vän Oskars familj, som vi spenderade dagen hos, har ett jordgubbsfält. så värt. inte minst på midsommar. så det blev både egenplockade blommor (iaf till viss del, hehe) och egenplockade jordgubbar till den obligatoriska gräddtårtan.
mina oerhört fina vänner Julia och Rebecca.
lagom till middagen var redo kom fina Emilia!
när vi var mätta i magen satte jag mig och klinkade på pianot innan efterrätten
alltså den här tårtan. jag och Julia hade så galet roligt åt den. killarna hade gjort massa vaniljkräm och vi öste på allt, vilket resulterade i att tårtan sprack, fyllningen började rinna ut och till slut såg det ut som att någon redan tagit en rejäl bit av tårtan. skare va så skare va! var vårt motto.
vi spelade spel, tårtan var god och sedan drog vi vidare mot Nyhem för att gå på Hillsong Stockholms lovsångskonsert. bra dag med mycket bra folk. (även om alla inte är med på bild, tråkigt nog..) (ska även tillägga att Oskar är fotograf till många av dessa bilder)
#1 - - Fani:

Jättefina bilder verkligen :) Vad fotar du med för kamera och vilket fotoprogram redigerar du dina bilder i (om du redigerar dem)?

Svar: tack snälla! fotar med en Canon EOS 7D och redigerar i Lightroom 5 :)
Jemima Teglund