apart from me you can do nothing

halli hallå i stugorna. och gott nytt år! jag har sån förväntan inför kommande året, tror verkligen att det kommer bli något utöver det vanliga. det känns som att Gud har något väldigt speciellt in store inför detta år! så spännande.
 
idag har jag jobbat sista dagen för denna veckan och nu har jag valt att bara ta en lugn kväll hemma. det blir sällan så, så när det väl händer får man andas lite extra.
 
imorse, innan jobbet, satt jag och skrev lite. Johannesevangeliet 15:5 är ett ord som har kommit tillbaka till mig flera gånger de senaste veckorna och mer och mer så förstår jag hur viktigt det ordet är. att utan Jesus kan vi inte göra någonting. utan Honom som centrum i mitt liv fungerar jag inte. det går inte. han är min trygghet och mitt stadiga fäste. tar med mig detta ord in i 2017.
 
trevlig lördag på er!