ett år på LOBC

 
igår slutade jag bibelskolan. ett läsår har redan gått och jag förstår ingenting. saker som hände i höstas känns extremt långt borta, samtidigt som tiden har rusat fram.
men detta år alltså. det har varit fantastiskt, spontant, roligt, jobbigt, kämpigt, tungt, givande, utrustande, galet, upplyftande, upplysande, och en grund för hela min framtid har lagts. Jesus har ännu mer fått bli den fasta klippan jag står på och bygger mitt liv efter. det går inte att beskriva allt jag varit med om eller gått igenom, men det jag kan säga är att, oj vad bibelskolan är nyttig. oj vad alla kristna borde gå bibelskola. oj vad jag har fått lära mig om Gud och kristendomen, fått se att allt hör ihop och går in i varann.
Bibeln har blivit MITT kärleksbrev från Gud, och inte bara en bok man som kristen "borde" läsa. min tro har vuxit sig starkare och jag personligen har blivit så mycket säkrare i min relation till Gud, andra människor och mig själv.
är så extremt tacksam för detta år, alla FANTASTISKA människor som jag fått lära känna, alla "aha"-upplevelser jag fått under lektionerna, alla lovsångs- och bönestunder. alla häng, skratt, givande samtal, galna stunder.
 
inser nu att ett år som detta verkligen är en förmån att få ha varit med om. att bara sitta och ta in och lära sig om Gud, få tid till att be och lovsjunga varje dag i en familjär atmosfär av kärlek, gemenskap och respekt. jag har fått vänner och minnen för livet. bibelskolan är lätt något av det bästa jag har valt att göra.