Tacksamhet för helgen

Hela helgen har gått åt till att förbereda och genomföra det ungdomsmöte med Joakim Lundqvist och NyGeneration som vi planerat inför sedan november. Och resultatet blev så sjukt mycket bättre än vad jag kunnat tänka. Gud har verkligen varit med i varenda liten detalj och vi har haft så sjukt roligt hela helgen. Att jobba tillsammans är verkligen så kul. Jag har nog inte skrattat så mycket på länge - det blev liksom sockerkick på sockerkick, haha.
 
På fredagen var det ett gäng i kyrkan hela dagen som dekorerade och fixade, sedan på kvällen fikade vi, NG-teamarna kom och vi hade ungdomssamling tillsammans med dem. På lördagen träffades vi redan kl 9 för att åka och handla all mat som kom att behövas, rigga upp monter, ljus och ljud, dekorera det sista, bygga "bardisk" och lära känna varandra. Hela dagen höll vi på och vid 18.30 började ungdomar att komma till kyrkan och vid 19 drog förmötet igång som innehöll massa tävlingar - bl.a. fruitninja, tetris & quizkampen live (utan teknoligi)! Sedan var det paus då man kunde köpa fika och därefter drog del nummer två igång. Lovsång och riktigt bra predikan som handlade om "4 ord Sverige behöver" av Joakim Lundqvist. Ungdomar fick verkligen möta Gud och det blev riktigt lyckat. Efteråt var det ännu mer fika och häng - även det grymt gött!
 
Jag är så stolt och tacksam för min församling, alla som hjälpte till och att få vara en del av BKC UNG's arbete. TACK till alla som kom och som på något sätt har hjälpt oss den här helgen. Det har verkligen varit en välsignelse på alla sätt och vis - jag har blivit så uppmuntrad, styrkt och peppad av detta. Ni är helt fantastiska! Det är även så häftigt att se att när man gör något tillsammans med Gud och lämnar det i Hans hand och låter Honom göra det Han vill blir det alltid så mycket bättre än vad man kunnat tänka eller drömma om. Tack Gud för den här helgen!
 
"Mina planer är inte era planer
och era vägar inte mina vägar,
säger Herren.
Liksom himlen är högt över jorden,
så är mina vägar högt över era vägar,
mina planer högt över era planer." Jesaja 55:8-9
#1 - - Cornelia:

Fin blogg! Kram

Svar: tacktack!