Ödmjukhetens Konung

 Du tog mänsklighetens straff, den vi egentligen skulle fått
Du tog all sjukdom på dig, för att vi skulle må bra
Du öppnade vägen till himlen och gav oss möjlighet till evigt liv
Du byggde en bro mellan oss och Gud, så att vi kan ha en relation

Du som var felfri och rättfärdig, Du tog mänsklighetens tunga börda på dig. Du var oskyldig men i kärlek till oss valde Du att ge ditt liv. En kärlek så stor som offrar sig och utger sig helt. Ingen kärlek är större än den Du gav.
 
Du som är ödmjukhetens Konung, Du tänkte på mig innan Du drog ditt sista andetag. Inte för att jag var värd att dö för, utan i nådefull kärlek tog Du alla mina fel och brister på dig för att jag skulle slippa lida. Du tog det straff jag var värd att få. Du var inte värd det. För Du var oskyldig och sann. Men du valde att ta det ändå, i kärlek till mig. Du ville att jag skulle få vara fri.
 
Du sa "det är fullbordat" och gjorde oss fria. Det finns inget som kan få dig att sluta älska oss.
"Religion says DO. Jesus says DONE." Vi behöver inte prestera, för Jesus har gjort allt klart.