ett nytt kapitel

idag har jag börjat rensa i mitt rum. det innebär att man hittar saker som ger en nostalgi och minnen. det är speciellt det där, att man kan hitta ett gosedjur som man nästan glömt bort, och bara att ta i det ger en känslan av hur det var att gå i ettan på lågstadiet. att tiden går så fort alltså.
 
anledningen till att jag börjar rensa är att jag om några veckor flyger ur boet, lämnar min trygghetsbubbla och testar att gå på vattnet. jag ska flytta och gå en bibelskola. visst, det är väl inte värsta grejen egentligen, men att flytta hemifrån till en ny stad, med nya boendekamrater, ny vardag, nytt jobb och helt nya rutiner innebär för mig en väldigt stor omställning. jag ser verkligen fram emot det, men det faktum att jag nu ska lämna min hemstad, min familj och mina vänner gör ganska ont i mig också. det är väl detta som kallas livet egentligen. att gå sin väg, skapa sina egna erfarenheter. jag vet att det kommande året kommer innehålla utmaningar, jobbiga dagar, hemlängtan och en del tårar. men jag vet också att jag kommer att växa så oerhört som person, i min tro på Gud och i erfarenheter. jag kommer få många nya vänner, bygga djupare på de relationer jag redan har. jag kommer skratta, ha roligt, cykla en massa, njuta så mycket jag bara kan, och lita på att "för den som älskar Gud samverkar allt till det bästa." (Romarbrevet 8:28.) 
 
det är väl dags för mig att växa upp nu helt enkelt. bli vuxen på riktigt. det skrämmer mig lite, men det är också så spännande att veta att hela livet ligger framför och att ingenting är omöjligt. jag kan göra precis vad jag vill. nu vänder jag blad i mitt livs bok, för nu börjar ett helt nytt kapitel. nu börjar livet. & med Gud vid min sida, min familj & alla vänner som backar upp mig så kan det nog inte gå så väldigt tokigt ändå. bring it on!
#1 - - famlafint.blogg.se:

Jag hoppas så att du kommer ha det bra i Uppsala. Staden ger dig åtminstone goda förutsättningar. Har själv verkligen äääälskat att bo där!