gav mig liv i överflöd

det blev så levande för mig. ute på promenad, med denna låt i lurarna. frihet, frihet, ren och rättfärdig i evighet... det regnar, de mörka molnen är runt mig men den blå himlen finns ändå precis över mig. tittar upp på regnmolnen. det regnar mer, men plötsligt lyser det upp och solen bryter igenom molnet, om så bara för en liten stund. det finns frihet i Ditt Namn, det finns nåd här i Din famn... det var som om Jesus ville säga till mig, att hur än omständigheterna ser ut, hur tunga molnen än är, hur mycket det än regnar, så finns Han alltid där och vill lysa igenom med sin kärlek, kraft och omsorg. Ditt lidande, Din död, gav mig liv i överflöd... den blå himlen kan finnas där, men de mörka molnen kommer att omringa dig, för livet är så. men mitt i allt står Han kvar. oavsett vad. i Hans Namn har vi frid och frihet. det kan vi leva i oavsett hur vår omgivning ser ut. det kan fortsätta regna hur mycket som helst, men det behöver inte spela någon roll, för Jesus kan få skina in i varje omständighet. Jesus Du är, Jesus Du är min Gud.