en lista om sommaren

har väl aldrig varit så inaktiv här som under året i Uppsala. men det har hänt desto mer i verkliga livet. jag och min roomie sa det igår, att så mycket som hänt och så mycket vi gått igenom detta år är mer än typ någonsin. men det hade varit kul att komma igång lite med bloggandet igen nu, det är ju så kul att kunna kika tillbaka på sedan. har så mycket jag skulle vilja skriva om och visa, t.ex. resan till Lettland. det kommer. nu tänkte jag iaf bjuda på en sommarlista:
Vad ska du göra i sommar?
jag ska förbereda inför och gå på min brors bröllop! åh, ser SÅ fram emot det! men först ska jag jobba mina sista dagar på fritids (</3) och flytta från bellmanz (aj mitt hjärta). sedan ska jag se till att träffa och catcha up med så många vänner jag kan hemma i Borås, mysa med min familj och mina syskonbarn. ska till Öland en vecka, kanske lite Göteborg, konferenser och förhoppningsvis lite Stockholm. viktigast är väl att jag ska vila upp mig efter ett hektiskt och intensivt år också. tror det blir bra :)
 
Ska du åka någonstans?
Borås, Uppsala, Stockholm, Öland, Göteborg. 
 
Hur länge ska du vara ledig?
hela sommaren! ska bli så skönt.
Vad vill du verkligen hinna med?
att varva ner, träffa min familj & vännerna ordentligt. åka till Gröna Lund och Stockholm.
 
Vad tror du egentligen att du kommer göra?
träna mycket, läsa, kontakta människor att hänga med. sakna uppsala.
Vad ser du mest fram emot?
brorsans bröllop! och att få catcha up med alla nära och kära. att komma till kusten.
 
Vem kommer du vara mest med?
haha oj. mig själv (nähä?) och päronen tror jag. många olika kompisgäng.
 
Vad kommer du lägga mest pengar på?
troligtvis mat och kläder. 
Vad kommer du köpa inför sommaren?
vill hitta en fin baddräkt och behöver fler sommarklänningar.
 
Kommer du bli brun?
har redan fått en del färg så om det braiga vädret håller i sig så ja!
 
Vad vill du säga till ditt sommar-jag?
pressa dig inte, gör det du känner att du orkar och klarar av. ta inte allt så hårt och personligt. slappna av och njut av livet och var i nuet.
 
Vad kommer du äta?
vattenmelon i mängder, jordgubbar och grillad mat.
Vad kommer du dricka?
vatten, vatten, vatten. vitamin well och kaffe.
 
Vad kommer göra den här sommaren extra bra?
att jag ska göra olika saker med olika kompisgäng. gå utanför min comfortzone och våga mer. jag är tryggare bland nytt folk nu än tidigare, därför tror jag att jag kan få fler nya vänner nu = många nya erfarenheter. och också om jag lär mig att lyssna på min kropp och lyda vad den säger = mindre press och mer lugn i sinnet.