relationen

en relation. vad är en relation? det är ett samband, anknytning till eller en samhörighet med någon.
 
en relation behöver vårdas. om du slutar umgås med, eller slutar höra av dig till en vän så kommer så smångingom relationen att dö ut. du skapar hela tiden nya relationer och fortsätter bygga på gamla. & livet går mer eller mindre ut på relationer. ibland är det fruktansvärt jobbigt för att man hamnar i konflikter eller missförstånd. och andra gånger är det helt underbart för att man känner att saker och ting bara funkar.
 
som kristen har jag valt att ha en relation med Jesus, min Herre & Frälsare. många gånger kan jag däremot lätt känna att han blir overklig, eller någon som jag bara tar för givet. som att Jesus inte är en person, eller bara någon som finns på en avlägsen plats. men Jesus är precis lika äkta som du och jag. och det behöver vi påminna oss om gång på gång på gång. relationen till honom måste vårdas och underhållas. han vill vara delaktig i varje sekund av dagen. han vill vara den bästa vän som vi kan springa till när livet blir för tungt och allt rasar. han vill vara den som vi berättar allt för. han vill fira med oss när allt går bra och när vi klarar saker vi inte trodde att vi skulle klara. han vill vara allt, hela vår värld. han vill vara centrum.
 
han visade att du är allt för honom när han dog på korset. han visade vad verklig kärlek är. att ge sitt liv för den man älskar. att helt och fullt sätta någon annan före sig själv, att inte tänka på sina egna behov först. han är kärlek personifierad. och han är fridsfursten. prince of peace. min älskade Jesus.
"Prince of peace" av Akiane