back in town

så var jag tillbaka. efter mycket velande, beslutsångest och förvirring blev det här jag hamnade. började nya jobbet igår och det känns såå roligt, utvecklande och lärorikt. inte nog med det - idag fick jag ännu ett jobb. alltså Gud, Han är bara såå god! sa till mamma häromdagen att "i höst ska jag försöka ha ögonen öppna för Guds alla överraskningar som man så lätt annars bara går förbi". idag kom en av dem. fick ett jobb där jag ska vara en dag i veckan och där jag kommer kunna använda min kreativitet, lära mig massa nytt och kombinera det med det jag brinner för - att uppmuntra människor till att dela sin tro, eller att pynta sitt hem med kristna budskap. älskar det. hade verkligen inte förväntat mig detta, men Gud är så god! 
 
och detta då: för några veckor sedan var jag här och hälsade på och kom då av en händelse till ett jääättefint grönområde och sa då till Viola "asså täääänk att bo här!" jag som är så beroende av naturen kan verkligen sakna det annars. så igår när jag och mamma skulle gå ut en promenad för att se området jag flyttat till, så upptäcker jag att jag bor precis intill detta område jag besökte för ett tag sedan. kanske verkar som en liten sak för er, men för mig blir det så tydligt att Gud verkligen bryr sig om alla små detaljer. alltså åh. tacksamheten är stor.